STORY

De weg naar realisatie
van de EasyBreath 540

Decathlon's testcentra.

 Bij Decathlon hebben meer dan 60 eigen sportmerken met innovatieve sportproducten die door onze eigen designers van A tot Z worden ontwikkelt.Onze state-of-the-art ontwerpcentra beschikken over prestatielaboratoria, testfaciliteiten, prototypingmogelijkheden en zijn volledig ondergedompeld in de sport. Ons hoofdkantoor in de bergen bevindt zich bijvoorbeeld in de Mont Blanc-vallei; ons watersporthoofdkwartier bevindt zich langs de Baskische kust in Hendaye; ons wielerhoofdkwartier bevindt zich in de iconische fietsregio Vlaanderen; en ons Inesis Golf HQ beschikt over een 9-holes golfbaan, twee driving ranges, een clubhuis en meer.Het is hier dat onze teams werken met een constant doel: het ontwerpen, innoveren en creëren van producten die helpen om sport en het buitenleven toegankelijker te maken voor iedereen.Bekijk deze video om een kijkje achter de schermen te krijgen bij onze ontwerpcentra in heel Frankrijk.  

Ecodesign-aanpak

Waarom?

Decathlon is toegewijd om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Hierbij beschouwen wij onze omgeving als ons sportterrein en geloven we dat sporten waardevolle ervaringen bijbrengt. Wereldwijd werken meer dan 70.000 geëngageerde medewerkers mee aan het uitdragen van onze missie “Move people through the wonders of sport”. We willen mensen aanzetten tot beweging, maar ook raken met mooie sportherinneringen en bewegen naar positief gedrag. Zoals onze CEO Barbara Martin Coppola zegt: "Mens en milieu staan centraal in het bedrijf; zij vertegenwoordigen twee van de vijf pijlers in onze nieuwe strategie en zijn nu net zo belangrijk als onze financiële prestatiecriteria.".

Ecodesign-aanpak

Waarom?

Decathlon is toegewijd om sport toegankelijk te maken voor iedereen. Hierbij beschouwen wij onze omgeving als ons sportterrein en geloven we dat sporten waardevolle ervaringen bijbrengt. Wereldwijd werken meer dan 70.000 geëngageerde medewerkers mee aan het uitdragen van onze missie “Move people through the wonders of sport”. We willen mensen aanzetten tot beweging, maar ook raken met mooie sportherinneringen en bewegen naar positief gedrag. Zoals onze CEO Barbara Martin Coppola zegt: "Mens en milieu staan centraal in het bedrijf; zij vertegenwoordigen twee van de vijf pijlers in onze nieuwe strategie en zijn nu net zo belangrijk als onze financiële prestatiecriteria.".

Research & Development

Stap 1: Research

Decathlon zet in op ontwerp via ecodesign, een manier van productontwikkeling om de belastende impact van producten op het milieu te verminderen. Bij een ecodesign benadering wordt rekening gehouden met de effecten op de omgeving vanaf de vroegste ontwerpfasen en gedurende de gehele levenscyclus van het product. In de praktijk betekent dit dat we moeten nadenken over hoe we de milieu-impact van het product gedurende de hele levenscyclus kunnen verminderen. Lees meer over onze ecodesign benadering van producten vanaf pagina 105 in de Non-Financial Reporting Declaration of op onze webpagina.

Stap 2: Productontwikkeling

Omdat het grootste deel van onze uitstoot bepaald wordt door de productie en het gebruik van onze producten, richtten we enkele initiatieven op die de levensduur van onze producten kunnen verlengen. 

Hierdoor gaan onze producten langer mee in tijd en kunnen er meerdere mensen gebruikmaken van eenzelfde product!
Onze overwegingen bij het ontwikkelen van een model voor een circulaire economie zijn in eerste instantie gericht op ons productassortiment  vervolgens op nieuwe consumptiepatronen en ten slotte op efficiënt afvalbeheer.  


Stap 3: Testen

Bij Decathlon hebben meer dan 60 eigen sportmerken met innovatieve sportproducten die door onze eigen designers van A tot Z worden ontwikkelt. 

Onze state-of-the-art ontwerpcentra
 beschikken over prestatielaboratoria, testfaciliteiten, prototypingmogelijkheden en zijn volledig ondergedompeld in de sport.  

Research & Development

Stap 1: Research

Decathlon zet in op ontwerp via ecodesign, een manier van productontwikkeling om de belastende impact van producten op het milieu te verminderen. Bij een ecodesign benadering wordt rekening gehouden met de effecten op de omgeving vanaf de vroegste ontwerpfasen en gedurende de gehele levenscyclus van het product. In de praktijk betekent dit dat we moeten nadenken over hoe we de milieu-impact van het product gedurende de hele levenscyclus kunnen verminderen. Lees meer over onze ecodesign benadering van producten vanaf pagina 105 in de Non-Financial Reporting Declaration of op onze webpagina.

Stap 2: Productontwikkeling

Omdat het grootste deel van onze uitstoot bepaald wordt door de productie en het gebruik van onze producten, richtten we enkele initiatieven op die de levensduur van onze producten kunnen verlengen. 

Hierdoor gaan onze producten langer mee in tijd en kunnen er meerdere mensen gebruikmaken van eenzelfde product!
Onze overwegingen bij het ontwikkelen van een model voor een circulaire economie zijn in eerste instantie gericht op ons productassortiment  vervolgens op nieuwe consumptiepatronen en ten slotte op efficiënt afvalbeheer.  


Stap 3: Testen

Bij Decathlon hebben meer dan 60 eigen sportmerken met innovatieve sportproducten die door onze eigen designers van A tot Z worden ontwikkelt. 

Onze state-of-the-art ontwerpcentra
 beschikken over prestatielaboratoria, testfaciliteiten, prototypingmogelijkheden en zijn volledig ondergedompeld in de sport.  

Welke afdelingen werken hieraan

Loop jouw droombaan
niet mis!